Kupując rower chcemy cieszyć się nim jak najdłużej. Szczególnie w dzisiejszych czasach nie jest to mały wydatek, dlatego warto mieć na niego gwarancję. 
Coraz więcej producentów chwali się dożywotnią gwarancją na swoje rowery. Należy jednak wiedzieć, co ona obejmuje, żeby uniknąć przykrych rozczarowań. 

   

Rowery marki Giant mają nowoczesne i zaawansowane technologicznie ramy. Są one projektowane i produkowane przez markę Giant stąd firma jest pewna ich niezawodności i udziela dożywotniej gwarancji. ( wyjątkiem są ramy do zjazdów, tu producent udziela 3 letniej gwarancji)

Jest jedna rzecz, którą użytkownik musi wykonać, żeby taką dożywotnią gwarancją zostać objętym. Jest to pierwszy przegląd gwarancyjny u autoryzowanego sprzedawcy Giant/Liv. Ważne jest, żeby wykonać go do 3 miesięcy od daty zakupu. Dlaczego jest to takie istotne?   

Często zdarza się, że po pierwszych kilkuset kilometrach coś się rozreguluje lub poluzuje. Jeśli na czas nie zlokalizujemy takiego mankamentu i będziemy użytkować nie do końca sprawny rower może dojść do nieodwracalnych i kosztownych uszkodzeń.

   

A co z gwarancją na pozostałe elementy? 

Gwarancja na okres 5 lat:

• udzielana jest na ramę roweru pierwszemu oraz każdemu kolejnemu właścicielowi na okres 5 lat od daty zakupu, z wyjątkiem modeli przeznaczonych do zjazdów, w wypadku niewykonania pierwszego przeglądu (o którym mowa powyżej) bądź wykonania go po upływie 3 miesięcy od daty zakupu roweru.

Gwarancja na okres 10 lat:

• udzielana jest na widelce sztywne.

Gwarancja na okres 3 lat:

• udzielana jest na ramę roweru w modelach przeznaczonych do zjazdów.

Gwarancja na okres 1 roku:

• udzielana jest na powłokę lakierniczą i elementy grafiki.

• udzielana jest na wszystkie pozostałe części, w tym elementy zawieszenia tylnego, z wyłączeniem: części innych marek niż Giant/Liv, widelców amortyzowanych oraz tylnych amortyzatorów. Wszystkie części innych marek niż Giant/Liv widelce amortyzowane oraz tylne amortyzatory podlegają wyłącznie gwarancji udzielonej przez ich oryginalnego producenta, o ile taka została udzielona.

Czego jednak gwarancja nie obejmuje? 

• normalnego zużycia części takich jak opony, łańcuchy, oświetlenie, baterie, zębatki, klocki i tarcze hamulcowe, linki i przerzutki, gdy nie występują wady materiałowe lub technologiczne;

• modyfikacji produktu w stosunku do oryginalnej konstrukcji;

• uszkodzeń wynikłych z nieprzestrzegania instrukcji obsługi;

• uszkodzeń powłoki lakierniczej wynikających z narażenia roweru na działanie ekstremalnych warunków, także klimatycznych, lub używania go w takich warunkach;

• uszkodzeń roweru wywołanych uprawianiem sportów wyczynowych oraz skutków uprawiania takich sportów w postaci wypadków i obrażeń ciała;

• uszkodzeń połączeń gwintowych.

   

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Zbieramy cookies. Akceptujesz naszą politykę?