- today
- perm_identity Dariusz
- label ROWMIX Mogilska
- favorite 0 polubień
- remove_red_eye 97 odwiedzin
- comment 0 komentarzy
Zostawiasz rower pod blokiem, idziesz na chwilę do sklepu czy na pocztę, zabezpiecz Twój rower, żeby nie stał się celem złodzieja. Niestety wciąż mamy do czynienia z plagą kradzieży rowerów zarówno tych drogich i markowych jak i zwykłych, niezbyt wartościowych. Istnieje kilka głównych typów zapięć, które pomogą nam zabezpieczyć naszą własność. Oto one:
Linka stalowa
Najtańsze i najbardziej popularne zabezpieczenie. Jego głównym elementem jest stalowe cięgno otoczone plastikiem dla ochrony przed porysowaniem ramy. Może być zamykane kluczykiem lub na szyfr numeryczny. W zależności od rozmiaru cięgna dość łatwe do sforsowania nawet niewielkimi cęgami. Na plus mała waga i łatwość przewożenia. Na minus jest łatwe do przecięcia.
Łańcuch
Rowerowe łańcuchy są wykonane z hartowanej stali w celu zwiększenia odporności na ciecie i miażdżenie. Bardzo często mają oplot z materiału, co utrudnia przecięcie i dodatkowo chroni ramę przed porysowaniem. Zwykły łańcuch na metry ze sklepu budowlanego nie będzie tak wytrzymały. Na plus duża elastyczność w przypinaniu roweru do stojaków, barierek czy innych elementów miejskiej infrastruktury. Na minus dość duża waga.
U-lock
Zapięcie w kształcie stalowej szekli lub podkowy. Wykonane z dwóch części. Markowe zapięcia tego typu są dość trudne do sforsowania a sam u-lock waży niewiele w porównaniu do łańcucha o tej samej klasie zabezpieczeń. Na minus mniej możliwości spięcia roweru ze stojakiem czy słupkiem.
Zapięcie składane, modułowe
Zapięcie składające się ze stalowych płaskowników połączonych nitami. Łączy w sobie elastyczność i bezpieczeństwo łańcucha oraz niską wagę u-locka. Może być mocowane w ramie w otworach koszyka bidonu.
Co najlepsze?
Wszystkie zabezpieczenia da się przeciąć, to tylko kwestia czasu. Na najprostszą linkę potrzeba kilka sekund, na lepsze łańcuchy i u-locki kilka-kilkanaście minut i sporo hałasu. Najlepsze dla nas zapięcie należy dopasować w zależności od wartości roweru oraz częstotliwości z jaką zostawiamy go na zewnątrz. Poniżej prezentujemy wszystkie omówione rodzaje zapięć. Dostępne w naszym sklepie przy ul. Mogilskiej.
Komentarze (0)