Rodzaje smarów

Na rynku mamy dostępnych dziesiątki rodzajów smarów do łańcuchów. Są to najczęściej smary w sprayu oraz oliwki w formie płynnej. Do precyzyjnej aplikacji zdecydowanie lepsze będą smary w płynie i tych mamy większy wybór. Do szybkiego posmarowania łańcucha sprawdzi się smar w sprayu. Należy uważać, żeby nie zatłuścić nim tarczy hamulcowej, jeśli taką posiadamy. 

Możemy wybrać smar na warunki suche, mokre lub zmienne. Ten pierwszy będzie łapał najmniej kurzu i piasku, lecz będzie najmniej trwały i podatny na wymywanie przez wodę. Smar na warunki mokre będzie gęstszy przez co może powodować przyklejanie się zanieczyszczeń do łańcucha, ale za to będzie najbardziej trwały i odporny na deszcz. Smar na warunki zmienne będzie starał się łączyć zalety obydwu wcześniejszych.  

Jak smarować

Dbanie o czystość łańcucha i odpowiednia jego konserwacja zaowocuje precyzyjnym działaniem napędu, będziemy mogli też użytkować go przez dłuższy czas. Przede wszystkim smar nakładamy tylko na czysty łańcuch. W innym wypadku nowy smar pozlepia istniejący na łańcuchu brud i piasek, co będzie działać dla niego jak papier ścierny. Smar nakładamy wyłącznie wewnątrz łańcucha, na tulejki, po których porusza się on na zębatkach. Jedna kropla na jedno ogniwo. Potem warto pokręcić trochę łańcuchem w miejscu, żeby smar się dobrze rozprowadził a następnie zebrać jego nadmiar z bocznych blaszek ściereczką. 

Poniżej przedstawiamy jak wygląda poprawnie i niewłaściwie posmarowany łańcuch oraz kilka najbardziej popularnych i polecanych olejów do łańcucha. 

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Zbieramy cookies. Akceptujesz naszą politykę?